måndag 6 februari 2012

Film 2.


Namn: Princess Arete(2001)
Också: アリーテ姫 Arīte Hime? och Princess Arite
Genre:
Tid: 105min~
Land: Japan
Språk: Japanska
Text: Engelska
Regisserad: Sunao Katabuchi
Producerad: Eiko Tanaka
Skrivet av: Diana Coles
Musik: Akira Senju

Betyg: 4/5
Handling: En prinsessa som inte vill vara en prinsessa. Hon tvingas att vara en "typisk prinsessa" som inte är tillåtet att lyfta ett finger och bara väntar på att giftas bort. Det är långsamt tempo, men en bra feministisk saga baserad på boken "The Clever Princess".
Jag: tyckte att det var lite av en besvikelse att den inte var så bra som jag hade väntat mig ;( Fast den var bra! :D Det är en mycket feministisk film vilket är mycket trevligt ;)
Trailer:
Bilder:






Jag ber im ursäkt för dom få inläggen jag gör mitt bästa! :)
//mvh. Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar